Copywriting – psaní reklamních textů

Překlady ] Kontakt ] Reference ] Blog ]

 

Přejete si své zákazníky oslovit nápaditými texty, které Vám pomohou podpořit Váš obchodní záměr? Chcete jim nabídnout hodnotné a zároveň srozumitelné informace?

Pokud jste si na tyto otázky odpověděli kladně, pak jste to právě Vy, komu jsou určené služby označované jako copywriting. Výraz „copy“ zde samozřejmě nepoukazuje na to, že by byly texty odněkud kopírovány. V angličtině se jím totiž označují také textové podklady nebo texty určené k reklamním účelům.

Proč využít moje služby

S psaním textů pro webové a firemní prezentace mám již 7leté zkušenosti. Snažím se je vytvářet s ohledem na potencionální čtenáře – beru v potaz jejich zájmy a informace, které jsou pro ně důležité. Samozřejmostí je bezchybný pravopis a profesionálně zvládnutá stylistika.

Co Vám mohu nabídnout

  • články do tematicky zaměřených magazínů

  • vytvoření Vaší kompletní webové prezentace (analýza klíčových slov, vytvoření přehledné struktury webu v souladu se zásadami SEO)

  • kompletní správu Vašeho e-shopu (vytvoření textů ke kategoriím, popisky produktů, správa PPC reklamních kampaní, registrace do srovnávacích portálů Heureka a Zbozi)

S jakými tématy si poradím

Ve svých službách copywritera nejsem nijak výrazně limitován tématy, které bych byl schopen zpracovat. Potřebné informace k danému tématu si dokážu snadno vyhledat z relevantních českých nebo anglických zdrojů.

Mám zkušenosti s tématy z oblasti marketingu, informačních technologií, bydlení, stavebnictví, cestovního ruchu, ekonomie, práva, sportu, historie či umění. Jsou ale samozřejmě také témata, u kterých Vám doporučím obrátit se raději na jiného copywritera nebo copywriterku.

Jaké jsou ceny

Každá zakázka je jedinečná, a ceny proto stanovuji individuálně. Cena za 1 normostranu textu pro tematicky zaměřené magazíny nebo webové prezentace začíná na 150 Kč.

Copywriting na web

Většina textů, které píšu, je určená na webové stránky. Tyto stránky nebudou navštěvovat jenom lidé, ale také roboti internetových vyhledávačů. Texty je proto potřeba psát v souladu se zásadami SEO (optimalizace pro vyhledávače), abychom získali dobré hodnocení u našich nejpopulárnějších vyhledávačů Google a Seznam. O tom, co je (a co není) SEO, si můžete přečíst článek na mém blogu.

V souladu se zásadami SEO se snažím do textu zakomponovat vhodná klíčová slova podle návrhů klíčových slov z nástrojů Seznam Sklik a Google AdWords. Tato klíčová slova by neměla chybět v titulcích stránek, hlavních nadpisech, úvodních odstavcích ani v dalším textu.

Dalšími důležitými prvky webových stránek jsou:

  • strukturování textu na krátké odstavce

  • zvýraznění důležitých informací v textu

  • poutavé nadpisy členěné do několika úrovní

  • parametry title a meta description

  • krátké a přehledné URL adresy

  • vhodné provázání stránek odkazy

Pro získání předních pozic v internetových vyhledavačích je rovněž třeba věnovat pozornost získání zpětných odkazů z jiných webových stránek a vhodné prezentaci na sociálních sítích. Dobrou volbou může být vytvoření samostatných podpůrných webových stránek, ze kterých budou směřovat odkazy na Vaše hlavní stránky.

Návštěvníci nechodí jen z vyhledávačů

Návštěvníky je ovšem možné přivést také jinými způsoby než klasickým způsobem z vyhledávačů. V případě zájmu pro Vás mohu zajistit také následující služby:

  • registrace do katalogu Firmy a případně do dalších oborových katalogů

  • PPC reklamní kampaně Sklik a Google Adwords

  • registrace do srovnávacích portálů Heureka a Zboží (určeno pro e-shopy)

 

 

 

 

 

 

Libor Zukal

 

libor.zukal@gmail.com

mob.: 799 797 165 

Skype: libor.zukal

 

IČ: 76511766

Nejsem plátce DPH

 

 

I work with Trados Studio 2015